.

.

středa 23. září 2015

Rozhovor s panem prof. Pazderou

 Milí studenti, při příležitosti prvního čísla tohoto školního roku jsme ve sborovně vyhledali pana profesora Pazderu, který je snad všem z nás známý jako znalec matematiky, fyziky a výpočetní techniky. Co nám řekl a co jsme zjistili, jsme pečlivě zaznamenali a vy se to tím pádem můžete dozvědět taky. Přejeme příjemné počtení.

Jak dlouho už tady učíte?
To nyní nevím, ale přibližně je to tak deset let.

Pan profesor Kameníček říkal, že jste ho kdysi učil a že je o vás všeobecně známo, že máte rád elektroniku. Zároveň ho také zajímalo, jak jste k tomu přišel a jestli máte i jiné koníčky?
Tak jednak je elektronika část fyziky, to je jedna věc. A můj táta byl elektrotechnik – odmalička mi kupoval elektronické stavebnice, chodil jsem do kroužku elektroniky, kde jsem stavěl rádia atd., takže i podporováním rodičů ve mně nějak vznikl zájem o tuto část fyziky.

A vaše další koníčky?
Tak pro mě je na prvním místě asi ta fyzika, ale baví mě i sportovat. Kdysi jsem závodně plaval a sportuji dodnes.

Díváte se na televizi i zepředu?
Zezadu se dívám, jen když je nějaký problém, takže se většinou koukám zepředu. Baví mě akční a dobrodružné filmy, ale baví mě i psychologické filmy nebo romantika a komedie… to už jsem vyjmenoval skoro všechny žánry.

Co jste dělal o prázdninách?
Tak samozřejmě na prvním místě bylo odpočinout si, a pak jsem si také rád zašel do přírody; v oblibě mívám ježdění do Krkonoš…

Máte v učitelském sboru nějaké kolegy, se kterými se bavíte trochu víc?
Tak na prvním místě jsou moji kolegové z kabinetu, s těmi se bavím denně, řešíme spolu problémy ať už výuky nebo nějaké organizace výuky atd. A potom i s kolegyněmi z chemie a biologie, ty jsou asi pro mě nejbližší.

Myslíte si, že výuka předmětů, které vy učíte, může být pro studenty složitá?
Z mého pohledu fyzika i matematika jsou a byly lehké, jednoduše řečeno možná proto, že jsem je měl vždycky rád a měl k nim dobrý vztah (který mám samozřejmě dodnes). Rád řeším matematické problémy a ve fyzice mě udivují fyzikální jevy, udivují ve smyslu, že jsou krásné. Ta otázka je pro mě tak trošku nepochopitelná, že někdo to nemůže mít rád. Ale zase chápu, že každý je zaměřený na něco jiného a stejně tak má rád různé věci.

Stejně jako předtím všichni ostatní, můžete si vybrat nějakého učitele a položit mu libovolnou otázku.
Tak já si vyberu třeba paní profesorku Friedeckou a zajímalo by mě, jaké jídlo má nejradši. Případně, pokud je to něco dobrého, tak uvést i recept (smích).

A co byste vzkázal nám a našim čtenářům?
Tak protože učím tu matematiku a fyziku - ale nemluvím teď jenom o těchto předmětech, mám na mysli třeba i přírodní vědy - tak bych jim přál, ať v tom začnou vidět tu krásu a začnou se tomu věnovat.


Soňák

3 komentáře:

Náš školní časopis Cajk vychází každý měsíc a přináší vám
události ze školy, zajímavosti ze světa filmu, módy a knih a
provede vás i po světě. Věříme, že si každý přijde na své
a tak vám za celý redakční tým přejeme příjemné čtení :)

Redakční tým:

Debbie

Betty

Soňák

Aneta

Ája

Tomáš

Peťa

Viki


A naše šéfredaktorky: Míša a Kristýna

Jestliže vás baví psát a chtěli byste se k nám přidat,
kontaktujte nás na email: Casopiscajk@gmail.com
Přispívat můžete do našich stálých rubrik nebo založit
svou vlastní :)