.

.

čtvrtek 17. září 2015

Rozhovor s paní profesorkou Janečkovou

 Milí studenti, už počtvrté jsme podnikli svým způsobem dokonce nebezpečnou výpravu do sborovny, a i tentokrát jsme se v pořádku vrátili - a přinášíme vám i další rozhovor! Tento měsíc jsme si trochu posvítili na paní profesorku Janečkovou, která se před námi pořádně rozpovídala. Pojďte si i vy poslechnout, co jsme se dozvěděli.

Jak dlouho už jste tady na Čajkárně?
Na Gymnáziu Čajkovského jsem už od jeho založení (r. 1991), o které jsem se i já zasloužila, zejména o zřízení sportovního zaměření, kdy jsem v Praze ještě s bývalým panem ředitelem Bláhou vyřizovala všechny podklady, které k tomu patřily.

Chtěla jste být učitelka vždycky, nebo jste původně přemýšlela o jiném povolání?
Vždycky jsem chtěla být lékařka, ale vzhledem k tomu, že jsem v době kolem maturity dělala vrcholově atletiku (byla jsem i po dobu čtyř let v reprezentaci České republiky), zajímal mě sport a já jsem volila obor, který s tím sportem souvisí; to znamená tělesnou výchovu. Původně jsem k tělesné výchově chtěla český jazyk, ale jelikož ten se v Olomouci tenkrát nevyučoval a protože jsem tu měla trenéra a chtěla jsem studovat tady, nakonec jsem si vybrala zeměpis, který mi nic neříkal.

Dělala jste kromě atletiky ještě nějaký jiný sport?
Ne; vrcholový sport opravdu tak vytíží, že už nezbývá čas na nic jiného; atletice jsem se věnovala už od základní školy (už tam jsem měla dvoufázové tréninky), v mladším dorostu jsem byla mistryní republiky na 100 a 200 metrů, pak jsem přešla na 400 metrů, 400 metrů s překážkami…

Cestujete ráda?
Ano, ráda, ale také to souvisí s otázkou financí. Byla jsem třeba v Asii v Ázerbájdžánu, moc by mě lákal Nový Zéland, ale naopak mě nijak nepřitahuje třeba Amerika, možná tak ta Jižní.

Máte ještě nějaké jiné koníčky?
Teď, ve svém věku, už atletiku nedělám, ale nahrazuju to cyklistikou, ta mě doopravdy baví; během prázdnin skoro každý rok najezdím i tisíc kilometrů. Většinou jezdím sama, ale někdy i s paní profesorkou Hronkovou-Švecovou nebo s paní psycholožkou. Další můj velký koníček je můj pes, kterého přivezl můj syn ze Slovenska, kde ho chtěli původně utratit. Už tenkrát byl dobře vychovaný (když nepočítám to, že jsem ho musela odnaučit lézt do postele) a teď je to opravdu můj miláček a i to, že se s ním můžu procházet po venku v přírodě, mi přináší radost a sebeuspokojení.

Na vašeho psa se nás minule ptala i paní profesorka Hronková-Švecová; zajímalo ji, jestli byste si pořídila dalšího, kdyby se mu něco stalo?
Tak o tomhle jsem nějak neuvažovala. Když má člověk psa, je na něj zafixovaný, má ho rád a bere ho jako člena rodiny. Má to i svoje negativa, ale pozitivní věci převažují a já už jsem si tak zvykla mít psa, že bych si dalšího určitě pořídila.

Už se vám ve škole někdy stalo, že vás něco naštvalo tak, že jste přemýšlela, jestli nemáte s učením skončit?
Tak asi až tak mě opravdu nic nenaštvalo. Studenty i svoji práci mám ráda a i po těch třiceti letech, co učím, mě to baví, a když mě někdy třeba nazlobí nějaká třída, která je protivná, vykompenzuje to jiná.

A máte naopak s nějakou třídou nějaký zábavný nebo vtipný zážitek?
Člověk se tady vždycky zasměje a ve třídách je spousta legrace, znáte to, někdo něco řekne… Na nějaký opravdu mimořádný zážitek si právě nemůžu vzpomenout, ale určitě by se nějaký našel.

Stejně jako ostatní kantoři, i vy si můžete vybrat nějakého svého kolegu, kterému položíte nějakou otázku.
Tak já bych si vybrala pana profesora Kameníčka, kterého jsem tady učila osm let, mám ho jako člověka nesmírně ráda a chtěla bych se ho zeptat, jestli ho to učitelské povolání baví a jestli hodlá ve škole vydržet, nebo jestli to není jenom nějaká přestupní stanice.

Chcete ještě nám ještě něco vzkázat na závěr?
Redaktorům bych chtěla říct, že jsou moc šikovní, školní časopis se mi líbí a čtu ho, a čtenářům bych vzkázala, aby vám pod články psali více diskuzí a připomínek, protože podle mě je tam toho málo.

Soňák

Žádné komentáře:

Okomentovat

Náš školní časopis Cajk vychází každý měsíc a přináší vám
události ze školy, zajímavosti ze světa filmu, módy a knih a
provede vás i po světě. Věříme, že si každý přijde na své
a tak vám za celý redakční tým přejeme příjemné čtení :)

Redakční tým:

Debbie

Betty

Soňák

Aneta

Ája

Tomáš

Peťa

Viki


A naše šéfredaktorky: Míša a Kristýna

Jestliže vás baví psát a chtěli byste se k nám přidat,
kontaktujte nás na email: Casopiscajk@gmail.com
Přispívat můžete do našich stálých rubrik nebo založit
svou vlastní :)