.

.

sobota 31. října 2015

Rozhovor s paní profesorkou Friedeckou

Milí studenti,
cestu do sborovny podnikáme už celkem pravidelně - a za cenu jen minimálních ztrát - a tento měsíc jsme se vypravili, na doporučení předchozího kantora, za paní profesorkou Friedeckou, kterou můžete znát jako vyučující matematiky nebo chemie. Co nám o sobě v rozhovoru prozradila, si můžete přečíst hned o odstavec níž. 



Co vás vedlo k tomu, abyste začala učit?
Už na základní škole jsem doučovala matematiku a pomáhala ostatním s domácími úkoly, to samé i na střední. Když jsem podávala přihlášku na vysokou, tak mi zůstalo jedině učitelství. Neměla jsem žádný vysněný obor, počítala jsem s matematikou a vylučovací metodou mi k ní zůstala chemie.

Jakožto učitelce vám studenti dávají různé přezdívky. Jak na to reagujete?
Když jsem chodila na střední, taky jsme dávali přezdívky učitelkám, takže mi to vůbec nevadí, spíš je to příjemné. Když ta přezdívka není vulgární, tak si myslím, že je to naprosto v pořádku a děcka se tím jen baví.

Co vám na chování studentů vadí nejvíc a co u nich oceňujete?
Nejvíce mi vadí, když je několikrát napomenu, a oni se přesto místy chovají jak ze zvláštní školy. Ale naopak mě v poslední době příjemně překvapilo, že děti, se kterými máme dobrý vztah, dokázaly vyzvednout moje kladné vlastnosti a dokázali mě pochválit. Je to dobrý pocit, když člověk dostane zpětnou vazbu a pochvalu. Pak ví, že to, co dělá, nedělá úplně zbytečně.

Jaké jsou vaše koníčky? Popřípadě je můžete srovnat s vašemi koníčky, když jste byla v našem věku.
V této době veškerý svůj volný čas věnuji rodině. S dětmi chodíme do přírody, máme rádi turistiku a cestování, provozujeme různé sporty, chodíme bruslit a jezdíme na kole. Kdybych to porovnala s mládím, tak jsem jeden čas hrávala volejbal, ale jinak je to stejné.

Existuje něco, čemu byste se chtěla věnovat víc / začít věnovat?
Chtěla bych si jednou týdně udělat čas pro sebe, kdy bych si zašla třeba na masáž nebo s kámoškama na kafe - o to se teď také snažím v poslední době.

Kdybyste si mohla vybrat nějakou superschopnost, jaká by to byla?
Chtěla bych létat a třeba se podívat na Olomouc shora. Kolikrát se mi i ve snu zdává, že roztáhnu ruce a vzlétnu…

Otázka od pana profesora Pazdery – jaké je vaše oblíbené jídlo? A recept mu kdyžtak předejte osobně…
Tak o mně je všeobecně známo, že upřednostňuju masitá jídla, například mám ráda steaky. Taky nepohrdnu dobrým salátem (třeba s kuřecím masem). A zase naopak nemusím sladká jídla - to je o mně taky známé, pokud je v jídelně sladké jídlo, oběd okamžitě odhlašuji.

Koho a na co byste se zas na oplátku zeptala vy?
Takže já bych se velice ráda zeptala naší kolegyně Martiny Andree, která u nás ještě moc dlouho nepůsobí, jaká pozitiva jí přinesla změna pracoviště a příchod na gymnázium Čajkovského.

Čtete náš časopis?
Přiznám se, zatím jsem na to neměla moc času, ale nedávno jsem se do toho zanořila tak, že jsem si přečetla úplně všechny články. A ještě si vzpomínám, předtím jsem četla Cestování od profesora Kameníčka.

A co byste nám a našim čtenářům vzkázala na závěr?
Budu mluvit ke studentům – myslím si, že dokážete poznat zkušené lidi a kantory; ty, kteří vás opravdu chtějí něco naučit, a já bych si přála, abyste i vy kolikrát projevili tomu dotyčnému učiteli zpětnou vazbu, protože to potěší a přináší to dobrý pocit. Taky bych vám chtěla popřát, aby se vám na gymnáziu líbilo a za pár let pak viděli ten posun a dostali se třeba na vysněnou školu.


Soňák

Žádné komentáře:

Okomentovat

Náš školní časopis Cajk vychází každý měsíc a přináší vám
události ze školy, zajímavosti ze světa filmu, módy a knih a
provede vás i po světě. Věříme, že si každý přijde na své
a tak vám za celý redakční tým přejeme příjemné čtení :)

Redakční tým:

Debbie

Betty

Soňák

Aneta

Ája

Tomáš

Peťa

Viki


A naše šéfredaktorky: Míša a Kristýna

Jestliže vás baví psát a chtěli byste se k nám přidat,
kontaktujte nás na email: Casopiscajk@gmail.com
Přispívat můžete do našich stálých rubrik nebo založit
svou vlastní :)